Безсъници в Пловдив: приятели, влакове и чудовища

BSM_20_02_2016_ph064_s

Je suis Marto, Je suis Ma’to и la Belle Iva

Изминаха няколко дни от бясното BSM парти* (Body, Soul, Mind, ако се чудите) в легендарния пловдивски клуб Полинеро. Бях поканен да свиря на това странно, невиждано като формат и тема събитие от Приказна идея, и отначало не бях сигурен какво точно ще бъде и дали ще се получи.

Сега съм й много благодарен. За мен беше изключително интересно и ново преживяване, и реших да споделя тук поне шепата моменти, уловени в паметта на разните ми устройства, телефони, глави, както и от майсторската ръка на Фото Граф Манол Дончев.

20160220_165433

Централна гара София – познайте в колко тръгва влака…

Първото върховно нещо беше, че пътувах с БДЖелезния кон. Покрай постоянното движение с кола, бях позабравил веселбата да се озовеш с четирима купонджии във вагон, да окупирате една четворка и да прекарате времето в разговори за музика, книги, бира и всякакви други забави. А – и дебненето на моменти за пушене.

20160220_165531

Пътят към Пловдив всъщност е пътят към Ямбол (е града)…

Спор няма кое е най-важното нещо, което трябва да направи човек щом пристигне в Пловдив.

Да изяде възможно най-огромния дюнер, разбира се (добре, че не си взех голям). Едва се справихме с фуниите като пълни с месо мегафони и докато дишахме тежко като препили хипопотами, се метнахме на първото такси. Разбира се, беше специално поръчано за нас – шофьорът естествено беше фен на G’N’R, и мечтата му беше да гледа Def Leppard на живо.

За пръв път стъпвах в Полинеро, грАх ми на’ушата, както се казва. Титаничен клуб, със брилянтен бар, обстановка и звук. Сцената е като за фестивал. В този миг веднага силно съжалих, че ще свиря само в „бар-формат“ – китара, микрофон и лупър. Как щяхме да се развихрим с още няколко инструмента…

20160220_213321

Минути преди началото

Бърз чек, чуден звук, и няма как да е другояче с озвучител като Арам. Пожелавам на всеки музикант такава приятна изненада зад пулта. Изпивам една още по-бърза бира, защото след минути печените водещи Ива и Тонкиса се мятат на сцената и представят събитието. Гледаме триминутен филм, в който Приказна идея разказва идейна приказка за цялото събитие и „какво ни чака после“.

После съм аз.

20160220_213400

Една минута по-малко до събитието

Не са много концертите, на които мога да се похваля, че не съм допускал грешки, я с капризния ми лупър, я с любимите ми за забравяне текстове. Това е първият ми шизолайф, на който чувах всичко и изсвирих всичко, както беше замислено.

BSM_20_02_2016_ph004_s

Винаги съм обичал публиката в Пловдив – хората са толкова въодушевени и толкова им се забавлява, че купонът започва сам, свиренето се лее като бирата зад бара, а между песните винаги се чуват добри лафове.

Няма да правя ревю на изпълнението си, защото ще стане съвсем шизофреничен репортаж, пък и ще излезе доста нескромен. Мога да кажа само че хората танцуваха, скачаха, а на последното парче /“Пак се прегръщаме“/ пяха всички като един (благодаря и на Влади за съпорта!). Чувствах се като рок-чудовище. Сигурно съм изглеждал поне като второто.

BSM_20_02_2016_ph026_s

След това започна един бесен купон, от който главата ми помни само няколкостотин момичета, игри, награди с шотове, бутилки, запознанства, смехории, гледане на карти Таро, дързост и откровения и други истерии… докато сутрешната мъгла не покри всичко.

BSM_20_02_2016_ph023_s

След като отидохме с влак и стояхме до сутринта на партито, кое беше най-умното нещо, което ни хрумна в 5 часа призори? Да хванем сутрешния влак за София, разбира се.

20160220_165837

Главата ми дълго кънтеше от музика и викове, от светлини и беснеене, преди да изпадна в несвяст в учудващо топлите и празни вагони на БДЖелезницата.

Още веднъж благодаря на всички яки хора през тази чудна вечер, на Приказна идея за поканата, на Манол Дончев за снимките, и на Владислав и Арам от Полинеро, както и Ива и Тонкиса, за топлото посрещане и прекрасния звук. До скоро хора.

BSM_20_02_2016_ph030_s

*BSM = Big Schizophonic Monster.

See ya!

Вашият коментар

