15.

– Спри –
Гласът ми идва сякаш отдалеч.
Нито тембърът,  нито интонацията са мои. Вместо мен говори някаква грижовна и притеснена девойка. Добре де, жена.
Велина не забавя и секунда крачките си. Разплисква ледените води с глезени, тържествено и някак упорито.
Тръгвам надясно, струва ми се най-краткия път, за да заобиколя езерото, освен ако не искам да хвана пневмония и не нагазя като амбициозната кандидат-дива.
Стигам до началото на храстите, които да опасали отсамната част от брега, само на метри от неподвижния елен. Велина ме е забелязала и леко ускорява крачка.
Подсмихвам се и като протягам ръце, плясвам с все сила към дивото животно.
В същия миг усещам остро ужилване по бузата.
Гледам към елена.
Той е втренчил очи в момичето и не ме забелязва.
Без да обръщам внимание на болката плясвам втори път с всички сили.
Жиленето този път се забива в слепоочието. Чувам тупване в краката си. Поглед към Велина ми стига, ръката й е опъната назад, като на гюлетласкач, и напевът й се чува все по-силно. Замахва и хвърля нещо към мен.
Рогатият гостенин не помръдва, стърчи като изящна, свръхистинска скулптура.
Махам с ръце, крещя, тропам с крака. Удари засипват лицето ми и цялото ми тяло, като десетки малки камъчета, като карфичени убождания.
Злобната руса фея стъпва на брега. Усмивката й тържествува, танцува и дразни, говори без думи „този път те надхитрих, градска кифло“…
Искам да скоча, да я стигна, да я сграбча, да изтрия радостта от устните й, но съм като прикована към земята.
Храсти преплитат глезените ми, олово се лее в обувките, главата ми се вие като пияна.
– Спри, вило! – крещя, но само продран шепот излиза от гърлото ми. Тежко ми е, дишам едва, светът се върти наоколо.
Виждам как Велина пристъпва към прекрасния елен и вдига ръце към главата му.
После се свличам и цопвам в ледената вода.

Вашият коментар

