The Egg BarD BirD #308, Самовилски извори или голямото треперене

Започнах да се разпростирам върху многообразието от теми (или безразборния хаос в писането и мисленето ми) още в заглавията си. Утешавам се, че доста големи писатели са го правили. Бредбъри например има сума си есета, на които заглавието определено се конкурира по дължина със съдържанието.

Та да караме по хавра:

За следващата събота, 03.11, с Иво планираме едно Ег-Бар-Акустик събитие, или както той му вика накратко – свирня. Отдавна се каним, и най-сетне той махна с ръка одобрително, като виден мениджър на всичката у(от)падъчна музикантска пасмина. (От предишното изречение махнах следните думи: „столична,  нагла, алтерзагивна, джонидепресантска, изпосталиняла, алкохолистична“. Благодаря на Стивън Кинг за съветите, които следвам неотклонно :))) ) .

Всеки път когато правя концерт искам да бъде някак различен. Последният път когато акУстирах в Магданоз/Злия лайф/, вадих разни парчета, за да поздравя един рожденик, и беше интересно именно заради тях, заради това че той се включи, както и заради спонтанната изненада, която ми бяха спретнали събандюгите от Кът – бяха успели да намерят мъничко време за мен и тази вечер, в своите по разложки гъсти кисело-млечни графици.

Заради това ми желание – да ми е все като в китайско проклятие на концерт,  за предстоящата събота се реших на нещо доста смело.

Реших да свиря само авторски неща. (С много малко други песни, и то на приятели.) Т.е. такива на които аз съм автор 🙂 Не ме разбирайте погрешно – отдавна ми се иска да свиря главно своята музика. Но все си казвах – ами – ще го направя по-нататък, като запиша нещо, все пак хората трябва да са го чували на запис, не само да пиша текстове на парчета в блога си… … и т.н. други оправдания.

Да, но тези дни попаднах на лириката на едно парче, което правих много дълго навремето. Една от най-сложните ми композиции  (направо потрепервам като си помисля, че ще трябва да я свиря) – песента „Самовилски извори“.

Отдолу под текста пишеше – последна редакция 17.04.2004 г.

Брей, голяма редакция, голямо чудо – 8 години! Аз май ще записвам троен албум с Pink Floyd, John Wiliams и Виенската филхармония?

Я да вземеш да се успокоиш, си рекох, ама така доста урбулешката си го рекох. Я да вземеш да правиш нещата дето ги искаш, СЕГА, че направо ми е жал за тебе ако беше боксьор. Get on the ring на 53?  Хайде да не чакаме толкова.

Като ще си разбивам носа, ще е сега.  На 03 ноември, в събота.  Сглобил съм един голям сет-лист от свои парчета. Заповядайте да слушате! Ако намине и моят спонтанен другар Джеймса (на плаката си личи как се мъча да му настигна пръстите) – може да послушате и малко китарни рапсодии и безобразия. Ако някой друг има желание да посвирим заедно – на линия съм, докато Иво не ни подгони със сопа иззад бара.

Слагам и текста на песента.  Като дойдете в събота, ще можете и да я чуете.

Самовилски извори

Затворил очи в потока тупти сърцето ти точно тук,
Изплувал в нощта на странна гора, под тъмно небе не спиш.
Очите й парят, с листата във танц пламтят
и шепне:
Между съня и здрача
Водите пулсират, на мене се отпусни,
Двама ни носи потока не спира (чак) до бистрите извори.

Пее игра той,
дето ти само знаеш, щом пожелаеш,
друг свят за теб да роди.
Носи ритъма твой, слушай покоя,
там сред пороя, на самовилски води.

Потънал в деня ти виждаш света само отвън.
Капки от светлина от онази Река, не стигат очите ти.
Не знаеш да слушаш Слънцето как в листата цвета реди,
тя шепне:
Между света и Реката –
В гората отивай, тя е вратата ти,
Пулсът на твоето име събира в белите извори.

Вие снага тя, що ти отдавна желаеш,
Насън и наяве, обич във теб да роди.
Пее ритъма твой, косите играят,
ръцете й канят, в очите й се потопи…

Вплетени ще търсите брега, музика рисува с теб сега,
Приливът за свобода крещи, а Реката – песента в душата ти.
Все към морето се стреми и сърцето тегли,
Вълна пияна от мъгли и течни багри,
Можеш и с отворени очи да преминеш прага,
Сол звука ще промени и ритъмът ще бяга.

Между дъното и небето има бряг и река, и светлина,
Всичко се връща в морето,
остава само шепот и смях.

Вашият коментар

